X

جی.جی. آبرامز قرارداد جدیدی با برادران وارنر امضا کرد که نشان دهنده پایان یک دوره هالیوود است

جی.جی. آبرامز قراردادی با برادران وارنر امضا کرد که کمتر از قرارداد قبلی او در سال 2019 است که نشان دهنده پایان این معامله بزرگ در هالیوود است.

جی.جی. آبرامز، خالق نمایش‌های موفقی مانند Lost که روی فیلم‌های فرنچایز معروفی مانند جنگ ستارگان و پیشتازان فضا کار کرده است، بدون شک کارهای زیادی در حرفه‌اش انجام داده است. با این حال – طبق گزارش Variety، برادران وارنر، استودیویی که او از سال 2006 در آن کار می‌کند، قرارداد جدیدی با او امضا کرده است که بسیار کمتر از قراردادهای قبلی است که به عنوان “متواضع‌تر” توصیف شده است. قراردادی که آبرامز در سال 2019 با برادران وارنر امضا کرد، یک قرارداد پنج ساله به مبلغ 500 میلیون دلار بود. این قرارداد به گونه‌ای نوشته شده بود که به آبرامز اجازه می‌داد از پول قابل توجهی استفاده کند تا نویسندگان دیگر برای معاملات خودشان امضا کنند. با این حال، به دلیل اینکه شرکت تولید آبرامز، ربات بد، نتوانست به برخی نقاط عطف مالی و خروجی دست یابد، او حتی 500 میلیون دلار را نیز دریافت نخواهد کرد.

آبرامز خودش را چیزی فراتر از یک داستان سرا معرفی کرده بود. ربات بد قرار بود مکانی برای داستان نویسان نوظهور باشد که آبرامز به همراه همسرش کیتی مک گراث بر آنها نظارت می کرد. برنامه این بود که Robot بد به عنوان بخشی مستقل از برادران وارنر عمل کند. ربات بد 50 میلیون دلار از برادران وارنر خرج کند. پول برای سرمایه گذاری بر روی نویسنده-تهیه کنندگانی مانند آنجلا رابینسون، داستین توماسون، جسی نلسون و لاتویا مورگان. اگر نام این نام ها را نشنیده اید، تنها نیستید.

این قراردادها برای سریال Madame X (بر اساس شخصیت DC) برادران وارنر نتیجه چندانی نداشت، همانطور که Thompson’s Overlook (یک سریال اسپین آف از The Shining) انجام شد. حتی نمایش هایی که به طور کامل کنسرو نشده بودند، خیلی خوب عمل نکرده اند. صدای کوچک نلسون توسط Apple TV منتشر شد، اما در نهایت تنها یک فصل در آن لغو شد. Morgan’s Duster در سال 2020 چراغ سبز شد اما تنها در سال 2025 به نمایش در خواهد آمد.

با تمام پولی که برادران وارنر روی آبرامز سرمایه گذاری کردند، آنها چیز کمی برای نشان دادن آن دارند. اکنون آبرامز با اهرم بسیار کمتری نسبت به پنج سال پیش که داشت، قرارداد کمتری با استودیو امضا کرده است. این پیامدهای گسترده‌تری برای کل صنعت دارد، زیرا بسیاری این را به‌عنوان پایان معامله بزرگ 9 رقمی برای نویسنده-تهیه‌کنندگان اعلام می‌کنند. یکی از معامله‌گران بزرگ می‌گوید: «مدیرعامل دمی زد. “اما این دوران اوج معامله بود.”

نویسنده-تهیه کننده هایی مانند J.J. آبرامز گرما را احساس می کند
استفان گالووی، رئیس کالج هنرهای فیلم و رسانه دانشگاه چپمن، می‌گوید: «فشار ادامه دارد، و اقتصاد واقعاً در کانون توجه جدیدی به اسراف قرار می‌دهد. «اکنون این یک اقتصاد گوشت و سیب زمینی است. این همیشه یک تجارت لوکس بود و اکنون همه احساس می کنند. شما به اخراج‌ها، شکست برخی از این شرکت‌های بزرگ، بار بدهی‌هایی که بر دوش گرفته‌اند نگاه می‌کنید. ما در رکود نیستیم، اما در یک اقتصاد رکود هستیم.»

آبرامز دیگر سگ برتر دنیای نویسنده و تهیه کننده نیست. این افتخار اکنون نصیب افرادی چون شوندا رایمز و دیک ولف می شود. با این حال، این نویسنده-تهیه‌کننده نیز تأثیرات «اقتصاد رکود» را احساس خواهند کرد. اینجا دنیای سختی است و اوضاع در دنیای سینما و تلویزیون سخت تر می شود.

منبع:cbr

letian: